Pátek, 23 února, 2024
Home Rady a Návody Posilovací guma – sportovní pomůcka na cvičení doma i venku

Posilovací guma – sportovní pomůcka na cvičení doma i venku

by admin
3 comments

Co to je posilovací guma?

Hledáte všestrannou sportovní pomůcku, která nebude stát majlant, hravě ji sbalíte do kabelky nebo do batohu na dovolenou a zároveň s ní procvičíte celé tělo? Vyzkoušejte posilovací gumu. Hodí se jak pro začátečníky, tak pro zkušené sportovce, kterým okoření trénink, když už jim jejich tělo jako přirozená zátěž přestane stačit.

Guma funguje na principu odporu, je pevná a pružná zároveň a díky tomu je perfektním parťákem na posilování, ale i protažení. Taková její fitness babička je kovová pružina, kterou už dnes ale uvidíte málokde. Guma je bezpečnější, skladnější, nabízí možnost vybrat typ zátěže a zároveň ji využijete při obrovském množství cviků.

Zapotíte se s ní ve fitku, při cvičení pilates a jógy doma i v tělocvičně nebo na vašem oblíbeném street workout hřišti.

Jak vybrat odporovou gumu?

Při výběru gumy myslete vždy na stav vaší fyzičky i na to, jak a kde s gumou plánujete cvičit. Dále zvažte, zda chcete, aby vám guma pomáhala, tedy aby vám zpevnila požadovanou část těla pro jednodušší opakování vybraných cviků, nebo hledáte spíše novou výzvu pro vaše svaly a chcete si cvičení ztížit.

Koukněte na pět typů gum, které se liší typem materiálu a způsobem využití, a vyberte si tu pravou podle vašich kritérií.

  1. Guma spojená do kruhu

Je nejznámější a finančně nejdostupnější variantou. Hodí se pro začátečníky, kteří se chtějí se cvičením s gumou teprve seznámit, ale i pro profi sportovce, kteří si chtějí dát více do těla. V nabídce naleznete různé stupně tuhosti (zátěže). Nevíte-li si rady, jakou zátěž zvolit, vyzkoušejte sadu posilovacích gum, které jsou barevně odlišeny dle náročnosti.

zdroj: vfstyle.cz

  1. Dlouhá odporová guma

Dlouhá guma je univerzální pomůcka, kterou využijí téměř všichni sportovci. Existují dva typy. V prvním případě se jedná gumu se dvěma konci, za které ji můžete chytit nebo přivázat, kam je libo. Druhou variantou je kruh (tzn. prodloužená verze základní gumy), který můžete zaháknout o vaši nohu nebo vytvořením smyčky o sportovní náčiní či cokoli jiného, co máte k dispozici. Je ideální na protahování před a po tréninku, pilates i jógu, zároveň se však těší velké oblibě mezi street workoutery.

  1. Textilní posilovací guma

Textilní posilovací gumy jsou mezi sportovkyněmi stále oblíbenější, a to nejen díky jejich stylovému designu a popularitě na sociálních sítích. Skvěle se hodí zejména na procvičení dolní části těla, což z nich v podstatě dělá “tajnou zbraň pro pevný zadeček”. Guma je vždy vybavena protiskluzovou vrstvou, aby se při cvičení neshrnovala. Vybírat si můžete z několika druhů zátěže. Pro ty, co mají rádi změnu nebo předvídají růst své sportovní formy, jsou k dispozici sady textilních posilovacích gum, kde si můžete zvolit zátěž dle požadované náročnosti tréninku.

zdroj: vfstyle.cz

  1. Gymnastická/pilates guma

Pro ty, co hledají nižší stupeň zátěže nebo vhodný doplněk na cvičení jógy či pilates, je ideální gymnastická guma. Jedná se o úzkou textilní gumu, která skvěle poslouží jako pomůcka při protahování nebo pro méně náročné posilování. Gymnastická guma je rozdělena na 8 úrovní dle zátěže, které jsou očíslovány. Je tedy na vás, jakou si při cvičení zvolíte, a současně je můžete libolně střídat.

zdroj: vfstyle.cz

  1. Posilovací guma s rukojetí a expandéry

Chcete-li se soustředit zejména na posilování horní části těla, potrapte vaše bicepsy a prsní svaly gumou s rukojetí nebo expandérem. Gumový expandér je kratší variantou gumy s rukojetí. Oba jsou ideální sportovní pomůckou do vaší domácí tělocvičny nebo na cvičení venku.

10 základních cviků s posilovací gumou

Nevíte, jak s gumou začít cvičit? Inspirujte se na internetu, kde najdete spoustu videí s ukázkami cviků i návodů, nebo se zeptejte vašeho trenéra ve fitku. Pro snažší začátek jsme pro vás sestavili seznam základních cviků se kterými můžete začít třeba u vás doma v obýváku:

  • Úkroky do strany
  • Zanožování
  • Zakopávání na břiše
  • Dřepy
  • Zvedání pánve s gumou nad koleny
  • Roznožování se zvednutou pánví
  • Výpady do strany
  • Dřepy s výpadem
  • Bicepsové přítahy
  • Úkroky do stran v pozici prkna (planku)

Poznejte sílu posilovacích gum české firmy VFstyle, které jsou vyrobeny jen z těch nejkvalitnějších materiálů. Můžete si tak být jisti, že se s nimi zapotíte nebo protáhnete na mnoha svých trénincích a zároveň díky jejich atraktivnímu designu se zaručeně blýsknete u vás v tělocvičně.

Další články autora

3 comments

Zanechat komentář

Lifestyle magazín Pro Ženu, vám poradí s módou, krásou a zdravím. Nechte se inspirovat příběhy impozantních žen a najít tipy na výlety, vaření a zábavu., Pak je magazín Pro Ženu ten pravý časopis pro vás!

@ od roku 2008 – vytváříme weby a publikujeme Komerční články