Jak uspíšit hubnutí do plavek s ketogenní dietou

- Komerční sdělení -brilantní

Léto klepe na dveře a s ním i plavková sezona. Máte-li špatný pocit z pár kil navíc, tak ketogenní dieta bude to pravé pro vás. Pokud si vyberete správného poskytovatele diety, tak budete hubnout kontrolovaně pod dohledem nutričního týmu, což je ve prospěch věci.

Dieta totiž vyžaduje speciální úpravu jídelníčku a precizní rozložení živin rozhoduje o tom, zda dojde k procesu ketogeneze, tedy k odbourávání uloženého tuku a tvorbě ketolátek.

Čtěte také:

Začal vám zahýbat?

Čtěte také:

Láska, bože, láska. Víte, že každých 36 vteřin se někdo rozvede?

Čtěte také:

Poly vztah. Stále přijatelnější alternativa k životu ve dvou

Čtěte také:

Nejromantičtější znamení zvěrokruhu. Zažijete s nimi to, co s nikým jiným

Čtěte také:

Největší egoisté mezi znameními? Nejen tvrdohlavý beran, jsou zde i další

Čtěte také:

Jak udělat miminko/děti roztomilejší

Čtěte také:

Kdy se bismut rozpadne?

Jak funguje

V běžném jídelníčku je rozložení živin zhruba následující: cca 10-15 % energetického příjmu tvoří bílkoviny, 55-60 % připadá na sacharidy a 25-30 % zastupují tuky. Při ketogenní dietě dojde k velmi odlišnému přeskupení živin, kdy strava postrádá zásadní část sacharidů a ty jsou nahrazeny nikoliv bílkovinami, ale převážně tuky. „Díky změně poměru živin ve stravě začne tělo čerpat energii ze sacharidů, které jsou uložené v játrech a po pár dnech následně z tuku. V krabičkové dietě KETO jsme s našim nutričním týmem sestavili jídelníček tak, aby celkový příjem sacharidů nepřesáhl hranici 10 %, bílkoviny oproti standardnímu jídelníčku jsou lehce navýšeny na 10-20 % a tuky mají ve stravě podíl 70-80 %. Jedná se o krátkodobou dietu, která má za cíl rychlou redukci hmotnosti, ale je nutné ji důsledně dodržovat. I nepatrné navýšení sacharidů či bílkovin, může ketogenezi přerušit,“ upozorňuje nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování. Týkat se to může i jinak prospěšné konzumace zeleniny a ovoce. Po skončení ketogenní diety je nutné najet na pravidelné a vyvážené stravování, jinak shozená kila nabereme zpět.

Ketodieta není o syntetické práškové stravě či koktejlech

Také jste si doposud mysleli, že ketogenní dieta je pouze o syntetické práškové stravě, polotovarech a různých koktejlech? Omyl! Ketogenní dietu můžete samozřejmě poskládat i z běžných potravin sami doma, nebo si vybrat poskytovatele diety, který ji z klasických potravin připraví. Jedním z nich je i Zdravé stravování, které nabízí mezi programy krabičkovou dietu KETO. Ta pracuje s běžně dostupnými surovinami, a můžete si vybrat hned z pěti energetických variant, aby krabičková dieta co nejvíce vyhovovala vašim potřebám. Dostanete poctivá jídla bez přidané chemie, pochutnáte si a nebudete mít problém si na dietu rychle přivyknout. „Aby strava byla co nejvíce přínosná, tak by měla být co nejméně průmyslově zpracovaná, z čerstvých a kvalitních potravin. Dlouhé převozy předčasně sklizené zeleniny a ovoce, stejně tak dlouhé skladování se negativně odráží na množství živin v nich,“ upozorňuje Kateřina Šimková. Je dobré mít na paměti, že i dieta by měla nabídnout co nejpestřejší paletu jídel.

Vsaďte na sport a pestrou stravu

Při hubnutí je důležité neztrácet svalovou hmotu, proto myslete na zařazení jakékoliv pohybové aktivity. Nemusíte hned chodit do fitka 4 dny v týdnu, pro začátek bohatě postačí více chodit pěšky. Častým pozitivním projevem držení ketogenní diety může být i zlepšení hladiny tuků a cukrů v krvi. „Po absolvování ketogenní diety, najetím do starých kolejí nevhodné životosprávy o váhový deficit přijdeme. Pro udržení vytoužené hmotnosti je nutné začít dodržovat racionální přístup k výživě. Omezit přísun jednoduchých cukrů a nahradit je těmi komplexními, které nebudou důvodem velkého rozkolísání hladiny krevního cukru. Potřebujete-li pomoci si zafixovat železnou pravidelnost jídla, obhlédnout skladbu optimálních jídel a velikost porcí právě pro vás, můžete vyzkoušet krabičkovou dietu, o jejíž skladu se stará nutriční tým a kreativní kuchaři. Dovezené jídlo pak stačí pouze ohřát, což může být v začátcích nového životní stylu velmi komfortní a nápomocné,“ uzavírá nutriční specialistka Mgr. Kateřina Šimková ze Zdravého stravování.

- Reklama -zpravy
- Komerční sdělení -pr článek

Redakce doporučuje

Články autora